dah november? - Cerita Ita                                                             dah november? Langkau ke kandungan utama

dah november?

salam semua,

aduh tetiba je tengok kalender dah november ye? rasa cam x cukup je masa sehari-hari..letih betul..

aku ada banyak keja nak kena cover...lepas balik bersalin aritu staff yang selalu tolong tulis result on maternity leave pulak...nak tak nak kena la taip sendiri..melambak2 lak tu..sampai sekarang ni pun masih melambak atas meja ni haa...

pastu tetiba je kena pegang jawatan quality manager untuk ISO 17025...waa..sakit jiwa...
banyak tul nak kena settle...

mana lagi dengan masalah anak tak sihat masa tu...sekarang ni alhamdulillah najmi dah makin sihat..
ni aku update cite anak2 dulu ek..

abg long:
abg long dah makin sihat...baru je baik demam selsema n batuk, tinggi dah 98cm, cuma berat je yg macam tak naik2..still 11.9kg..cian anak aku dah mcm org somalia dah kurusnya..
mana tak nye...makan apa pun tak nak..puas dah aku masak/ beli macam2 kat dia...
kalau kat sekolah lagi la dia x makan..dia ni ada masalah sikit kalau ada kawan dia ingat main je...tu yang susah...camne nak buat ye? ada idea kawan2?

baru ni kami belikan dia keta besar....beso sangat sampai dah menyempitkan lagi umah yang kecik ni...masa baru beli tu kami balik dah malam, dia main kejap kat luar pastu ayah dia bawak masuk, shah lak mas tu kena ot mlm...tinggal la kami bertiga..abg long dah mcm si kudung dapat cincin...hehehe...habis keta tu semua dibeleknya...pendek kata cam nak tidur dalam keta la..hahaha...cian kat dia, sekarang ni pun ada masa main pun x sampai setengah jam..selalu kami sampai umah dah kul 6.30ptg...main2 jap pastu dah maghrib kena masuk umah..tak puas dia..last2 masa cuti aritu tengah2 hari buta pun sanggup cari topi pasal nak main keta...nanti la bebila aku tempek gambo ye..skrg ni x sempat..

adik:
pasal adik lak..rabu lepas gi cucuk untuk 5 bulan walaupun adik dah 5 bln stgh...terlewat pasal kes dia dulu la...alhamdulillah demam sehari je, itu pun x kuat...tap ada selsema n batuk lak..2 beradik ni jangkit menjangkit..duduk taska kan...biasa dah tu...

berat adik dah 6.9kg..alhamdulillah makin positif. tinggi lak dah 67cm...ummi..saya dah tinggi...hehehe...dan makin comel..
semua orang kata adik lagi comel dari abg long...hehehe..aku rasa lak diorang ni sama je cuma mata adik je yang sepet sikit...

adik masih disusukan dengan susu ibu yang diperah sekali sekala....waaaa...aku dah x sempat dah wei...kalau balik umah mesti bergayut budak ni...kat sekolah skrg masih dapat bekal walaupun kekadang cuma 2 botol je...cian adik...

adik dah pandai meniarap pada 25hb oct masa tu genap umur dia 5 bulan. sekarang ni dia dah boleh pusing 360 darjah dah tau...dah boleh gerak ke depan sikit2 tapi lepas tu menjerit2 sebab dah penat...hahaha...adik dah pandai main tepuk amai2 dan kur gam gamit...cute..hehehe...

pasal kami lak, bulan 9 kami gi melaka dengan keluarga akak ipar aku...sebab tak puas maka kami gi lagi bulan 10 tu dengan semua family aku lak...wah..meriah beb...gambor abg aku dah upload kat facebook...aku punya? x sempat lagi la...

dah tu hujung minggu baru ni kami gi ke umah adik ipar aku kat manir, kuala terengganu lak...abis jejalan je la kami ni...gambar cam biasa la carry forward ye...

ok...untuk semua yang menanti post ni untuk sekian lama...mekasih ye...see u...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat