Berbuka Puasa di Restoran Santai Kuantan - Cerita Ita                                                             Berbuka Puasa di Restoran Santai Kuantan Langkau ke kandungan utama

Berbuka Puasa di Restoran Santai Kuantan

assalamualaikum semua,

baru isnin lepas kami berpeluang berbuka puasa di luar selain dari majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh jabatan baru ni...

kali ni sebab aku baru balik mesyuarat dari Temerloh... makanya dah buat keputusan tak nak masak dan kita makan kat luar...

dah lama teringin nak makan kat luar... dah tengok beberapa hotel di Kuantan... ada yang harga agak berpatutan tapi bila fikirkan harga yang masih agak tinggi bagi kami maka tergendala jugak akhirnya...

banyak pilihan kalau ingin berbuka puasa di hotel di kuantan ni...

antaranya Hotel MS Garden... tapi harganya tak tercapai akal kami ..hehe...RM75 dewasa dan rm45 untuk kanak-kanak.. boleh rujuk SINI ye...

Hotel The Zenith harga lagi buat kami tergigit lidah.. RM80 seorang dewasa...boleh tengok sini..

Hotel Rocana... RM50 seorang dewasa dan RM25 untuk kanak-kanak boleh rujuk SINI..

Hotel Mega View ... RM45 seorang dewasa dan RM25 untuk kanak-kanak..boleh rujuk SINI..

Hotel Sri Manja... RM55 untuk dewasa dan RM32 untuk kanak-kanak..boleh rujuk SINI..

Hotel Seri Malaysia... RM42.90 untuk dewasa dan RM27 untuk kanak-kanak...boleh rujuk SINI..

Hotel De Rhu... tapi takde harga la pulak... boleh rujuk SINI..


bagi yang nak rasa buffet ramadhan nasi arab boleh berkunjung ke Restoren Dallah di Putra Square.. RM45 untuk dewasa tapi tak ingat berapa pulak untuk kanak-kanak..

dah banyak hotel kami mencari... tapi bila fikirkan belanja makan untuk dua dewasa dan satu kanak-kanak menyamai harga makan kami untuk seminggu maka kami cari alternatif lain...

dan dah terpandang Restoren Santai ni dah lama... teringin dari tahun 2011 lagi.. sebelum bersalinkan si husna... tapi tak tercapai hajat...

dan kali ni aku mintak (paksa sebenarnya) shah berenti tepi jalan... aku nak ambik no telefon... dan berjaya...

aku try telefon pada hari jumaat tapi tak berangkat... waktu tu jam 3 petang... disebabkan aku jangkakan diorang sibuk untuk persediaan berbuka petang tu....jadi ambik keputusan telefon keesokkannya... hari sabtu pagi... masih tak diangkat... habis semua nombor aku telefon... dan akhirnya aku bagi sms pada semua nombor telefon yang tertera... haha.. ambik ko...

tak lama lepas tu diorang call balik tapi masa tu aku tengah sibuk-sibuk dengan anak-anak... aku call semula baru la diorang angkat... alhamdulillah dapat booking dan aku cuba booking tempat duduk yang boleh bersila... budak tu kata jauh sikit dari tempat buffet... dan terbukti bila sampai tempat yang di booking ditukarkan dengan tempat duduk bermeja biasa di sebelah dalam... takpe la dah sampai...mula-mula tu memang agak marah...

tapi ada hikmah rupanya... malam tu hujan lebat turun dan kalau kami duduk di bahagian luar dengan hujan....dengan anak-anak... nak ambik makanan pun susah... alhamdulillah ditentukan duduk di dalam... marah dah hilang masa hujan turun... terus sejuk hati...

makanan yang dihidangkan pun alhamdulillah... ada banyak pilihan untuk orang yang tak selalu makan makanan buffet macam kami ni.. tak la banyak macam di hotel tapi alhamdulillah cukup buat shah puas hati membayar... anak-anak pun suka...lega... lagi satu tak banyak nyamuk... hehehe...

ada macam-macam menu disediakan... nasi putih, nasi goreng, mihoon goreng, kerabu mangga, ikan bakar, kerang bakar, udang bakar, telur itik masak lemak cili padi, ayam masak merah, keli berlada, terung berlada, peria goreng telur, ikan patin masak tempoyak, daging goreng berlada, hati goreng berlada dan bermacam lagi la... ada 3 pilihan air dan juga ABC... bermacam kuih muih yang akhirnya kami tak boleh nak makan dah... kenyang.. tambahan ada surau yang disediakan untuk keselesaan pengguna... asing lelaki dan perempuan.. lelaki di atas dan perempuan di bawah... shah cuma komen satu je... surau lelaki tu pintu dia tak berapa sesuai..kena masuk depan orang yang tengah bersolat..

meh kita layan gambar nak?














bayaran yang dikenakan adalah RM30.30 bagi dewasa dan RM15.30 untuk kanak-kanak berumur dari 6-12 tahun.

boleh hubungi nombor di bawah ni untuk tempahan ye...

017-9860569019-9641204012-967998909-5342524


p/s macam nak try yang kat Seri Malaysia tu je la... menu dia nampak macam best...


ini adalah entry autopost... masa ni aku dalam perjalanan ke Putrajaya ye..

Ulasan

  1. Assalamualaikum
    Salam ramadhan ke 23
    singgah sini pagi ni :)

    BalasPadam
  2. Akak pula, masa di Kuantan tu, makan di Swiss Garden. Sangat puas hati. Harga sama macam Rocana tapi lebih best berganda2 lagi. Tapi entry tunggu lepas raya lah jawabnya...hehehehe. Tgh pantang lagi nie. Pantang cerita pasal food tahun nie masa bulan poser. Hehehehhee. Kononnn jer kan.

    BalasPadam
  3. Boleh tahan juga ye harganya. Yang penting makanan tu nampak menyelerakan. Hehe~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat